Veelgestelde vragen
Waarom zie ik een afwijkende prijs?
I.v.m. enorme prijsschommelingen op de wereldmarkt kan het zijn dat de prijs afwijkt van de diverse uitingen in de reeds gedrukte uitingen. Onze excuses hiervoor! De prijs die zichtbaar is op onze webshop is altijd leidend.
Wat zijn de verzendkosten?
De bijdrage van de orderkosten bestaan o.a. uit verzend- en handelingskosten, namelijk; transportkosten, verpakkingsmateriaal, orderpickkosten en personeelskosten.
⢠Verzending binnen Nederland bedraagt ā¬8,95 excl. btw. Heeft u een bestelling boven ā¬250,- excl. dan verzenden wij uw bestelling geheel gratis. (Alleen binnen Nederland).
⢠Verzending binnen BelgiĆ« bedraagt ā¬24,00 excl. btw. Heeft u een bestelling boven ā¬450,- excl. dan verzenden wij uw bestelling geheel gratis. (Alleen binnen BelgiĆ«).
⢠Voor verzending naar overige landen gelden er aangepaste tarieven, zoals bij een verzending naar Duitsland vragen wij altijd een bijdrage van ā¬24,00 excl. btw.
Verzendkosten voor groot en extra groot volume artikelen
Vanaf 1 juli 2025 gelden er aangepaste verzendtarieven voor artikelen met een groot of extra groot volume. Dit zijn producten die extra zwaar of groot zijn en daarom niet binnen het standaard verzendtarief vallen. Bij deze artikelen staat duidelijk vermeld welk verzendtarief van toepassing is.
Groot volume: dit artikel heeft geen standaard leveringstarief. Voor dit artikel wordt een verzendtarief gevraagd van ā¬14,00. De bestelling wordt dan gratis verzonden vanaf ā¬250,- Voor levering naar het buitenland gelden afwijkende tarieven en voorwaarden.
Extra groot volume: dit artikel heeft geen standaard leveringstarief. Voor dit artikel wordt een verzendtarief gevraagd van ā¬24,00. De bestelling wordt dan gratis verzonden vanaf ā¬500,- Voor levering naar het buitenland gelden andere gelden afwijkende tarieven en voorwaarden.
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Dit ligt aan het moment van bestellen en aan onze voorraad. Hieronder ziet u de verschillende opties en het verwachte levermoment. Tenzij anders vermeld heeft u uw bestelling altijd binnen 5 werkdagen in huis.
⢠Op maandag t/m donderdag voor 14:00 besteld en op voorraad
Volgende werkdag bezorgd
⢠Op donderdag na 14:00, op vrijdag t/m zondag of maandag voor 14:00 besteld en op voorraad
Dinsdag bezorgd
⢠Een bestelling met producten die 2-6 werkdagen levertijd hebben
Gemiddeld 3 werkdagen, maar dit kan tot 6 werkdagen zijn
⢠Een bestelling met meerdere producten waarvan 1 met een datum in de toekomst
Zie optie 1-3 in de lijst. Het product met een langere levertijd wordt later uitgeleverd.
LET OP! Bestellingen naar het buitenland kunnen langer onderweg zijn, hierdoor kan het bezorgmoment wat later zijn.
Verzamelorders
Het kan voorkomen dat niet alle producten die u bij ons heeft besteld op voorraad zijn. In zoān geval proberen we uw order eerst compleet te verzamelen. Dit doen we om zowel economische als ecologische redenen en we hopen hiermee dat we de order vervolgens in ƩƩn keer uitleveren. Dit betekent dat we uw order tot maximaal 6 werkdagen inhouden om deze compleet te maken. Na deze termijn leveren we uw order uit. Mocht het zo zijn dat uw order dan nog niet helemaal compleet is, nemen we contact met u op en worden de aanvullende producten in een volgende levering aangeboden.*
*Uitzondering: voor bestellingen met artikelen waarvan het artikelnummer begint met een '1' (producten die gerelateerd zijn aan diergezondheid), maken wij sneller een uitzondering. Deze bestellingen worden, indien nodig, al binnen 4 werkdagen deels uitgeleverd, om de continuĆÆteit van de diergezondheid te waarborgen.
Orders versturen
Iedere werkdag tussen 08:00 en 14:00 uur behandelen wij alle orders en deze versturen wij dezelfde dag (op ma t/m vr). Uw order wordt de volgende werkdag aangeboden.
Bestelt u voor 14:00 uur? Dan wordt uw bestelling de volgende werkdag geleverd, met uitzondering van bestellingen op vrijdag, zaterdag en zondag. In het weekend en op feestdagen bieden wij geen goederen aan.
We hanteren ā voor online orders - een levertijd van 1-6 werkdagen. 93% van de orders worden binnen deze termijn bij u aangeboden.
Per artikel wordt aangegeven wat de verwachte leverdatum. Deze datum is gebaseerd op de beschikbare voorraad. Plaatst u een order met meerdere artikelen? Dan wordt deze verzonden wanneer de order compleet is. Hierbij houden wij rekening met een toelaatbaarheid van max. 6 werkdagen. Mochten we om welke reden dit niet kunnen waarmaken, dan communiceren we dit via de mail. Indien nodig dan kunnen we samen zoeken naar een juiste oplossing. Rest nog 7% van de orders die voor 98% van de gevallen in maximaal 6 werkdagen geleverd worden. (Oftewel ca. 1% van de orders komt later, overmacht!) U mag van ons verwachten dat we bovenstaande zo goed mogelijk communiceren.
Tijdens en na de feestdagen kan de levertijd langer duren dan verwacht. In uw winkelwagen wordt per product aangegeven wat de verwachte bezorgdatum is. Wanneer u al besteld heeft, controleer dan uw orderbevestiging. Ook hierop staat per product aangegeven wat de verwachte bezorgdatum is.
Bestellingen rond Goede Vrijdag / Paasweekend / Black Friday hebben een levertijd van 6 werkdagen
In het logistieke proces streven wij perfectie na. Doch gaan er dingen soms anders dan dat we verwachten. Dit is overmacht en we proberen desondanks dit om te toveren in iets positiefs. Ook kan het voorkomen dat uw bestelde order niet volledig aanwezig is.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Uw bestelling wordt door Transmission afgehandeld, de informatievoorziening nemen zij tevens voor hun rekening. U wordt middels een Track & Trace code op de hoogte gehouden.
Kan ik een artikel terugsturen of ruilen?
U kunt artikelen binnen 14 werkdagen na ontvangst retour sturen via het postkantoor. Het retourformulier dient volledig ingevuld toegevoegd te worden aan het retourpakket.
Het retourformulier vind u op de pagina: Retourneren
Eventuele terugbetaling zal binnen 5 werkdagen na ontvangst van het retourpakket geschieden. De retourkosten zijn voor rekening van de klant.
Het direct omruilen van een artikel is niet mogelijk. Om het gewenste artikel te ontvangen kan u een nieuwe bestelling plaatsen en de andere aan ons retourneren.
Indien een artikel foutief is geleverd kunt u contact opnemen met BTN de Haas BV (info@btndehaas.nl), waarna het pakket afgehaald zal worden en eventueel het juiste artikel alsnog wordt afgeleverd.
Zie voor een uitgebreide beschrijving onze algemene voorwaarden, artikel 8 Herroepingsrecht, op de website.
Waarom is de levertijd 2-6 werkdagen?
Helaas hebben we niet altijd alles direct op voorraad. Door onze goede banden met leveranciers kunnen we wel snel leveren.
Mijn bestelling loopt vast
Er kunnen fouten ontstaan wanneer er gebruik wordt gemaakt van de browser Internet Explorer. Wij adviseren daarom over te schakelen naar de browser Chrome of Windows 10 / Edge.
- Klik op uw computer op het menu Start (vlaggetje).
- Klik op Configuratiescherm.
- Klik op Programma's > Standaardprogramma's > Uw standaardprogramma's instellen.
- Selecteer aan de linkerkant Google Chrome.
- Klik op Dit programma als standaard instellen.
- Klik op OK.
- Selecteer de knop Start en typ vervolgens standaard-apps.
- Selecteer Standaard-apps in de lijst met zoekresultaten.
- Selecteer onder Webbrowser de browser die momenteel wordt vermeld en selecteer vervolgens Microsoft Edge of een andere browser.